Κυριαρχώντας με το Toyota Yaris Rally1 σε όλη τη διάρκεια του Ράλι Μόντε Κάρλο, παρά την πίεση του Κάλε Ροβάνπερα από το μεσημέρι του Σαββάτου, ο Σεμπαστιάν Οζιέ κέρδισε τον εναρκτήριο αγώνα του WRC 2023.
Ο Γάλλος οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής κυριάρχησε απόλυτα στον πρώτο από τους λίγους και επιλεγμένους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που θα κάνει φέτος. Κέρδισε τις μισές -9 από τις 18- Ειδικές Διαδρομές του Ράλι Μόντε Κάρλο, σε στεγνή άσφαλτο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, για να κερδίσει με διαφορά 18,8 δευτερολέπτων από τον διάδοχό του στο θρόνο του WRC, Κάλε Ροβάνπερα.
Κάθώς ο Οζιέ σημείωσε το ρεκόρ των εννέα νικών στον αγώνα του γαλλικού Νότου, ξεπερνώντας τις οκτώ που μοιαζόταν μαζί με το Σεμπαστιάν Λεμπ, η Toyota πανηγύριζε ένα σημαντικό 1-2 στο ξεκίνημα της σεζόν απέναντι στη Hyundai – μετά την ταχύτητα που επέδειξε το i20 N Rally1 της κορεατικής φίρμας στο τέλος του 2022. Το σημαντικότερο, για εκείνη, είναι ότι πέραν του 1-2 κέρδισε συνολικά τις 16 από τις 18 ΕΔ του αγώνα.
Ο Ροβένπερα ήταν σχεδόν μισό λεπτό ταχύτερος στον τερματισμό από τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai, που σημαίνει ότι πήρε ένα πρώτο προβάδισμα -κερδίζοντας και την τελευταία Power Stage- 6 βαθμών από τον Βέλγο στη μάχη του φετινού τίτλου.
Το φετινό Ράλι Μόντε Κάρλο, όπως ίσως αναμενόταν, ξεκίνησε με την κυριαρχία του σπεσιαλίστα σε αυτόν τον αγώνα Οζιέ, με πέντε νίκες στις Ειδικές της Παρασκευής που εξασφάλισαν στον Γάλλο ένα αξιόλογο προβάδισμα από τον ομόλογό του στην Toyota, Έλφυν Έβανς. Το πιο αξιοσημείωτο, όμως, ήταν ότι ο πολυπρωταθλητής του σπορ πέτυχε αυτές τις νίκες με πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα, λόγω αλλαγής κιβωτίου την τελευταία στιγμή.
Όμως, για τον Έβανς τα πράγματα σύντομα πήγαν στραβά: ένα κλατάρισμα του κόστισε 40 δευτερόλεπτα και τον άφησε μακριά από τη μάχη του βάθρου, με αποτέλεσμα ο Οζιέ να αποκτήσει προβάδισμα άνω του μισού λεπτού από τον Ροβάνπερα στην κορυφή της γενικής.
Παρότι το κυνήγι του Οζιέ από τον Ροβάνπερα ήταν ένα σενάριο τρόμου για την Toyota, ο Φινλανδός πίεσε για να καταδιώξει τον Γάλλο και μείωσε την υστέρησή του από τον Οζιέ στα 16 δευτερόλεπτα – χωρίς κανένας από τους δύο να κάνει το παραμικρό λάθος.
Ανήμπορος να μείνει στο ρυθμό τους, έχοντας επιλέξει ρυθμίσεις για περισσότερο χιόνι, κερδίζοντας μόνο 2 Ειδικές, ο Νεβίλ περιορίστηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου – το οποίο ενδεχομένως να μην είχε κατακτήσει αν δεν ήταν η ατυχία του Έβανς, κι αν ο ίδιος είχε βγει εκτός δρόμου σε ένα οριακό του γλίστρημα στον πάγο στη 2η ΕΔ.
Όσο για τον Οττ Τάνακ, το ντεμπούτο του με το Ford Puma Rally1 της M-Sport έδειξε ότι ο Εσθονός χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστεί στο νέο του αυτοκίνητο. Αρχικά βρέθηκε μέχρι και στην 3η θέση, αλλά σύντομα έπεσε στην 4η, και τέλος στην 5η λόγω ενός προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης.
Παρόλα αυτά, ο πρωταθλητής του 2019 κατάφερε να κάνει τον δεύτερο χρόνο στην αναμέτρησης της Power Stage, κι έτσι να περιορίσει τη ζημιά για τη μάχη του τίτλου.
Την ίδια στιγμή, η πρώτη πλήρης σεζόν του Πιέρ-Λουί Λουμπέ με το έτερο Puma της ομάδας ξεκίνησε εξίσου ατυχώς, με μια έξοδο στην 5η ειδική που κατέστρεψε το σύστημα διεύθυνσης. Ο Γάλλος βρισκόταν στην 8η θέση, και αναγκάστηκε να κάνει τρεις Ειδικές χωρίς υποβοήθηση στο τιμόνι. Εντέλει, εγκατέλειψε λόγω υδραυλικών προβλημάτων.
Αρκετά καλή ήταν και η εμφάνιση του Τακαμότο Κατσούτα, που κέρδισε τον Ντάνι Σόρδο και τον Εσαπέκα Λάπι με τα δύο εργοστασιακά i20 N Rally1 – στο ντεμπούτο του Φινλανδού με τη Hyundai. Ο Ιάπωνας έμεινε 6ος παρότι ολοκλήρωσε την Power Stage με σπασμένη ανάρτηση.
Πηγή: sport24.gr