Advertisement
ΔΙΕΘΝΗFormula 1: Ο Χάμιλτον έζησε στο Άμπου Ντάμπι το δράμα του 2008...
spot_img

Formula 1: Ο Χάμιλτον έζησε στο Άμπου Ντάμπι το δράμα του 2008 από την ανάποδη

Στις 2 Νοεμβρίου 2008 ο Φελίπε Μάσα ήταν για μερικά δευτερόλεπτα ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής στην Formula 1 και μάλιστα μπροστά στους συμπατριώτες του και μετά ήρθε ο Χάμιλτον και όλα κατέρρευσαν.

Το μόνο που έμεινε στον Βραζιλιάνο ήταν η κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών από την Ferrari. Το απόγευμα της Κυριακής (12/12) ο Χάμιλτον ήταν αγκαλιά με τον τίτλο του Παγκόσμιου πρωταθλητή μέχρι που το ατύχημα του Λατιφί έφερε τα πάνω κάτω και ο Φερστάπεν τον πέρασε στον τελευταίο γύρο κατακτώντας τον τίτλο.

Όπως τότε έτσι και τώρα ο Χάμιλτον έγινε Μάσα και για το μόνο που μπορούσε να πανηγυρίσει ήταν ο τίτλος των κατασκευαστών. Μάλιστα, από τότε έχει να συμβεί ο παγκόσμιος πρωταθλητής να μην οδηγά μονοθέσιο της εταιρίας που κατέκτησε τον τίτλο στους κατασκευαστές.

Ο τρελός αγώνας της Βραζιλίας το 2008

Τι είχε γίνει όμως το 2008 στη Βραζιλία; Ο Χάμιλτον πήγε στον αγώνα γνωρίζοντας πως σε όποια θέση και αν τερματίσει από την πέμπτη και πάνω θα πάρει το πρωτάθλημα ανεξάρτητα από το τι θα κάνει ο Μάσα.

Στην αντίπερα όχθη ο Βραζιλιάνος ήταν με την πλάτη στον τοίχο αφού μπροστά στους συμπατριώτες του έπρεπε να κάνει τον τέλειο αγώνα και να καλύψει τη βαθμολογική διαφορά που τον χώριζε από τον Χάμιλτον. Η pole position στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου ήταν ένα ιδανικό ξεκίνημα για τον Φελίπε Μάσα την ώρα που ο μεγάλος του αντίπαλος θα εκκινούσε από την τέταρτη θέση.

Την ημέρα του αγώνα καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη όσων είδαμε στην πίστα του Ιντερλάγκος έπαιξε η βροχή. Ο αγώνας άργησε να εκκινήσει με τους οδηγούς να βάζουν τα ενδιάμεσα λάστιχα. Οι τέσσερις πρώτοι έφυγαν κανονικά, όμως πίσω έγινε χαμός με την τριπλή καραμπόλα των Ρόσμπεργκ, Κούλθαρντ και Νακαζίμα, αλλά και την έξοδο του Νέλσον Πικέ.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έδωσε για λίγους γύρους τον ρυθμό με την πίστα να στεγνώνει. Έτσι γρήγορα άρχισαν να μπαίνουν στα pits οι οδηγοί για να βάλουν στεγνά ελαστικά. Οι άνθρωποι της McLaren άργησαν να το κάνουν κατά ένα γύρο με αποτέλεσμα ο Μάσα να είναι πρώτος και ο Χάμιλτον να βρεθεί έκτος. Ο Βρετανός πέρασε τον Φιζικέλα και ανέβηκε στην πέμπτη θέση και παρέμενε εκεί χωρίς να μπορεί να ανέβει παραπάνω, αλλά και χωρίς να απειλείται από κανέναν.

Κάπως έτσι φτάσαμε μέχρι τον 40ο γύρο χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερο σασπένς. Όσα όμως ακολούθησαν ήταν βγαλμένα από ταινία.

Φινάλε βγαλμένο από θρίλερ

Οι πρώτες ψιχάλες άρχισαν να βάζουν σε σκέψεις τους μηχανικούς των ομάδων για τη στρατηγική που θα ακολουθούσαν. Σε ένα κομμάτι της πίστας είχαν προβάδισμα εκείνοι που είχαν στεγνή γόμα και σε άλλα εκείνοι που είχαν ενδιάμεση .

Στον 63ο γύρο η βροχή ήταν πια έντονη με τον Μάσα να είναι πρώτος και τους Αλόνσο, Ράικονεν, Χάμιλτον και Φέτελ να τον ακολουθούν. Όλοι τους κλήθηκαν να βάλουν βρόχινα ελαστικά για να καταφέρουν να τερματίσουν. Τα πιτ στοπ ολοκληρώθηκαν στον 67ο γύρο και απέμεναν τέσσερις ακόμα για το πέσιμο της καρό σημαίας.

Η Toyota επέλεξε να κρατήσει εντός πίστας τους οδηγούς της με στεγνά ελαστικά και αυτό έφερε τον Τίμο Γκλοκ στην τέταρτη θέση και από πίσω του τους Χάμιλτον και Φέτελ. Στον 69ο γύρο ο Κούμπιτσα που ήταν ένα γύρο πίσω προσπέρασε τους δύο οδηγούς, όμως ο Γερμανός το εκμεταλλεύτηκε αυτό και ανέβηκε στην πέμπτη θέση!

Τι σήμαινε αυτό; Ότι ο Χάμιλτον με την έκτη θέση έχανε τον τίτλο. Ο Φέτελ εκμεταλλεύτηκε τον άδειο δρόμο που είχε μπροστά του και άρχισε να απομακρύνεται από τον Βρετανό την ώρα που ο Μάσα ήταν σίγουρος νικητής του αγώνα. Από την McLaren ζητούσαν από τον Χάμιλτον να παραμείνει ψύχραιμος βλέποντας ότι ο Βρετανός ήταν μπροστά σε έναν δεύτερο διαδοχικό χαμένο τίτλο στο φινάλε.

Κάπως έτσι φτάσαμε στον τελευταίο γύρο. Ο Φελίπε Μάσα πέρασε πρώτος την γραμμή του τερματισμού, στην Ferrari πανηγύριζαν έξαλλα, ενώ η αποθέωση που γνώρισε από τους συμπατριώτες του ο Βραζιλιάνος οδηγός ήταν απερίγραπτη.

Και τότε όλα άλλαξαν. Την ώρα που ο Φέτελ με τον Χάμιλτον ετοιμάζονταν να μπουν στην τελευταία στροφή βρήκαν μπροστά τους ένα μονοθέσιο. Ήταν αυτό του Γκλοκ με τον Γερμανό να παλεύει να φτάσει στη γραμμή του τερματισμού. Ο Βρετανός βούτηξε στην εσωτερική, τον προσπέρασε και με την πέμπτη θέση στην οποία τερμάτισε κατέκτησε τον πρώτο τίτλο της τεράστιας καριέρας του, τον πρώτο της McLaren από το 1999 και σίγουρα τον πλέον αμφίρροπο των τελευταίων ετών.

Για όλα τα παραπάνω μπορείτε να δώσετε μερικά λεπτά από το χρόνο σας και να δείτε το βίντεο που ακολουθεί. Σε αυτό θα παρακολουθήσετε όσα σας περιγράψαμε και τις μοναδικές στιγμές στα pits από τη στιγμή που τερμάτισε ο Μάσα, μέχρι την ώρα που πέρασε την τελική γραμμή και ο Χάμιλτον.

Οι πανηγυρισμοί των ανθρώπων στις κερκίδες και στα pits της Ferrari και τα ουρλιαχτά της Νικόλ Ζέρζινγκερ (τότε συντρόφου του Χάμιτλον).

Πηγή: sport24.gr

Αθλητικές ειδήσεις και όλη η αθλητική επικαιρότητα στο match.cy.
Ακολουθήστε μας στο Google News.

 

 

Μεταγραφική ενίσχυση / Τελευταίες «πινελιές»

Η ολοκλήρωση της μεταγραφικής περιόδου του Ιανουαρίου είναι η 31η. Απομένουν ακόμη μερικές μέρες και...

Μεταγραφες Ιανουαρίου-Τι ισχύει

Η μεταγραφική περίοδος του Ιανουαρίου πλησιάζει σιγά-σιγά προς το τέλος της. Η 31η Ιανουαρίου είναι...

Στην πόρτα εξόδου ακόμα ένας

Η ΑΕΚ ολοκλήρωσε μέχρι στιγμής τρεις μεταγραφές, αφού απέκτησε του Μαρτή, Λαμπόικο και Άλτμαν. Σύμφωνα...

Μοιράστηκαν τους βαθμούς Ανόρθωση και Ομόνοια

Ένα παιχνίδι είχαμε για την 16η αγωνιστική του πρωταθλήματος Φούτσαλ, καθώς δύο αγώνες αναβλήθηκαν. Στο...

Έδιωξε τον προπονητή της η Γκάνα μετά την αποτυχία στο Κύπελλο Εθνών Αφρικής

Τα όποια όνειρα είχαν στην Γκάνα για πορεία στο Κύπελλο Εθνών Αφρικής εξελίχτηκαν σε εφιάλτη, με την ομάδα του Μίλοβαν...

Ανανέωσε ο Μαρτίνς στον Ολυμπιακό!

Δεν το κουνάει από τον Ολυμπιακό ο 51χρονος τεχνικός, ο οποίος υπέγραψε νέο συμβόλαιο με...

Κύρια Θέματα

Ακολούθησέ μας

3,792ΥποστηρικτέςΚάντε Like
155ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Ροή